Almindelige forretningsbetingelser
Nedenstående betingelser er gældende for alle aftaler om levering af ydelser fra AbMano medmindre andet er aftalt.
Generelle betingelser
Ved kunden forstås i nedenstående forhold enhver forretningsforbindelse, der erhverver ydelser hos AbMano.
Følgende betingelser er gældende fra 1. september 2012 og gælder, indtil AbMano måtte ændre dem, hvilket kan ske uden varsel.
Ved en eventuel uoverensstemmelse med kundens generelle handelsvilkår eller forhold i kundens accept, går indeværende leverings- og samhandelsbetingelser forud.
1.1 Tilbud er gyldige i 30 (tredive) dage fra tilbuddets datering, med mindre andet er aftalt skriftligt eller fremgår af tilbuddet. Alle mundtlige og skriftlige tilbud og/eller ordrebekræftelser fra AbMano afgives med forbehold for fejl, mangler og andre uoverensstemmelser, herunder fejlskrift.
1.2 I tilbud angives ydelserne, produkter, funktioner og egenskaber, der er indeholdt i den tilbudte leverance. Kunden kan ikke inden for den tilbudte prisramme forvente funktioner eller ydelser ud over de i tilbuddet specificerede. Opstår der uforudset ekstraarbejde eller materialeforbrug i forbindelse med gennemførelsen af en ordre, vil udfærdigede tilbud blive revurderet og kunden konsulteret for afklaring af projektets fortsatte gennemførelse.
1.3 Hvis kunden ikke inden for 48 (otteogfyrre) timer har gjort skriftlig indsigelse mod det accepterede tilbud – mundtligt eller skriftligt – betragtes det som bindende aftale for begge parter.
1.4 Såfremt der i tiden frem til leverances udførsel er indtrådt stigninger i materialepriser eller øvrige omkostninger, er AbMano berettiget til at regulere prisen med sådanne stigninger.
1.5 Udover den tilbudte eller aftalte pris er AbMano berettiget til at kræve betaling for ekstraarbejde som følge af, at det materiale, som kunden har leveret, er ufuldstændigt, uegnet eller mangelfuldt; at kunden foretager flere korrekturer end aftalt i tilbuddet; at overarbejde, som er aftalt med kunden, er nødvendigt.
September 2012